måndag 5 november 2018

Första besöket på: AquaZoo.se


Vi har svårt att planera vår helger, så även denna söndag.
Men jag hade läst på nätet att det skulle finnas en butik strax utanför Ullared.

Så denna söndag så bestämde vi oss för att åka och kolla in AquaZoo.se


Vi tog vägen mot Ullared, frugan fick sköta gps´en och vi tog sats mot Skinnarelyngen.

Efter ett tag så började vi närma oss Ullared, och helt plötsligt i en högerkurva så såg jag skylten -> Skinnarlyngen.
Snabbt på bromsen, och sen en snabb sväng till vänster, så var vi ute mitt i bushen.
Vi började köra på vägen och jag frågade om Frugan hade koll på Gps.
Jag fick ett klartecken, så jag körde på.
Efter ett tag så kom vi fram till en 3-vägs korsning, och jag frågade var vi skulle köra.
Nu visade det sig att frugan inte programmerat gps, utan körde på en kartbild, så hon var inte riktigt säker.
Så jag bad om att få titta, och vi svängde till vänster.
Efter ett par hundra meter så insåg jag att jag var på väg år fel håll.
Så det blev att svänga runt, och köra tillbaka.

Vi körde genom samhället, och försökte se någon skylt.
Men ingen skylt, och nu närmade vi oss en ny 3-vägs korsning.
Åter svängde jag vänster, och körde på.
Samma vissa igen.... vi lämnade samhället och var nu på väg långt där ifrån.
Det blev tvärnit, i med backen, och tillbaka.

Nu fortsatte vi och gps sa att vi var framme, men här fanns ju bara skog och en massa granar.
Så jag körde på lite till.
Gps fick återigen spel, och den ville att vi skulle köra ett par kilometer, och sen vända.
Så i med backen, vända och köra tillbaka.

Vi kom nästan ner mot 3-vägs korsningen igen, då vi såg en stor lagerbyggnad upp i skogen en liten bit, här stod även ett par bilar framför så vi sa att vi kör in och kollar.

Jo äntligen så såg vi en väldigt liten skyllt på en dörr: AquaZoo.

Vi parkerade bilen, och begav oss in genom dörren.
Här möttes vi av en av ägarna, han hejade och bad oss komma in.
Första reaktionen om han var att han är en skön mänska.

Han hade andra kunder han tog hand om, men sa att vi kunde titta i dom olika lokalerna så länge.
Men vi gick till rummet som alla var i, och det var fyllt med fisk mat, stenar, fötter, böcker och en massa priser.
Både jag och frugan dök ner bland rötterna, och här fanns en massa riktigt snygga rötter.
Sen kollade vi på priset, och konstaterade att det var väldigt bra pris, så frugan hittade en rot hon ville ha.

Efter ett litet tag så såg frugan alla priserna som stod i deras skåp, och hon tyckte dom var riktigt snygga, och hade man kunnat köpa dom så hade hon garanterat gjort det.
Dom var i silvrig, metall och var stansade som en diskus.

Vi gick nu bort till det andra rumet som dom andra redan hade gått till.
Här ballade min hjärna ut totalt.
Här var riktigt mycket fisk, och bara snygga fiskar, och fiskar jag vill ha.
Man visste inte riktigt vart man skulle börja, för här fanns så mycket man ville ha.
Rummet var packat med en massa diskus, l-malar, scalarer samt lite andra fiskar.

Jag började i alla fall längst bort, och här hade dom mest sina avelsfiskar, och så mycket snygga fiskr det var.
Frugan tittade på ett annat ställe och hittade Citron Tetror som hon blev väldigt förtjust i.
Jag gick genom arkivarie till nästa arkivarie, men såg inget, för här fanns så mycket jag ville se & ha.

Efter ett litet tag så hade frugan köpt 10st Citron Tetror, och jag hade knappt slutat dregla över alla fiskar.
Men jag hade bestämt mig för att köpa ett par L-Malar, men nu skulle jag bestämma mig.

Frugan stod och tjata med killen i affären, och dom kom fram och började prata med mig också.
Han var riktigt trevlig, och mycket kunnig.
Man märkte att han brann för det här med arkivarie & fiskar, och gav oss ovärderlig tips & idéer.

Själv var man fortfarande lite knäpp i huvudet, och hade svårt för att bestämma sig.
Så han föreslog att vi skulle gå till ett annat rum och kolla på dom fiskarna dom hade där.
Vi kom in i detta rummet, och det första vi fick se var en gigantiskt stor Varg tetra.
Alltså den var riktigt stor, och ordentliga tänder.
Sen var här många fler riktigt stora akvarier, med stora fiskar.

Även här fanns det fiskar man ville ha, men man fick börja sortera i huvudet vad man ville ha.
Han som jobbade visade en massa coola fiskar, och berättade en massa intressanta saker.
Han berättade om sin diskus, och jag ställde en massa frågor om just Diskus, för det är snygga fiskar som jag gärna skulle vilja ha, men behöver mer info.

Sen gick vi tillbaka till rummet med stenar, rötter & mat.
Här visade han deras priser dom vunnit med sina fiskar, Diskus främst.
Han berättade om det foder dom ger till sina fiskar, så vi bestämde oss för att köpa en burk.

Vi gick nu tillbaka och jag började fråga lite mer om deras L-malar.
Jag tittade på alla möjliga, L201 / L066 / L134 / L162 / L191 / L200XL / L273 / L333 /
LDA33 Snow boll / samt en massa andra som jag inte kommer ihåg Nr på.

Men efter en stunds beslutsånger, och tips från han så bestämde jag mig för att köpa 2st
L-134 Lepard Frog Pleco.

Nu blev det dax att köra hem, och instruera vår fiskar för deras nya arkivarie.

Väl i bilen så konstaterade både jag och frugan att det inte var sista gången vi åkte dit.
Nästa tur till dom blir den 17/11, och redan så finns 2st L134 på inköpslistan.

För er som är intresserade av både L-Malar, Diskus samt lite andra ovanligare fiskar så rekomenderar vi er att åka dit för ett besök.

Mvh Thomas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar